Varje pod har tillräckligt med e-vätska för att räcka till omkring ~300 puff. Hur snabbt eller hur långsamt du slutför varje pod är helt baserat på dina dagliga rökvanor och hur mycket ånga du tar i dig med varje inhalering.
18+. Denna produkt innehåller nikotin som är ett mycket beroendeframkallande ämne.
0
Produktinformation
Hur länge varar en pod?
Hur skiljer vi oss från traditionella cigaretter?
Vont simulerar rökupplevelsen utan aska eller långvarig lukt förknippad med traditionella cigaretter. Det finns två huvudkomponenter: den laddningsbara enheten (batteri) och behållaren (pod) för våra smaksatta vätskor. När du inhalerar via pod-munstycket aktiveras den laddningsbara enheten. Denna åtgärd värmer upp e-vätskan i behållaren och den omvandlas sedan till en ånga. Du andas in och andas ut denna ånga.
Är laddningsbara Vont-enheter kompatibla med andra elektroniska cigarettmärken?
Nej. Användning av Vont enheter med andra varumärken kan orsaka funktionsfel och upphäva garantin.
Vad gör Vont bättre än andra elektroniska cigaretter?
Vår e-vätska tillverkas i Storbritannien med inhemska och importerade ingredienser. Lista över ingredienser och nikotinnivåer finns på baksidan av alla Vont produktförpackningar som inkluderar Vont e-vätska.
Vont har också strikta kvalitetskontrollstandarder; Vi upprätthåller en oberoende part för att inspektera produktionen för kvalitetskontroll.
Var tillverkas Vonts produkter?
Våra produkter, inklusive paket, batterier och laddare, tillverkas i Kina. E-vätskan tillverkas i Storbritannien. Materialen har godkänts för att hålla som förbrukningsvaror och är säkra för mänsklig kontakt/bruk.
Kan jag fylla på min pod?
Nej. Våra pods är endast avsedda för engångsbruk.
Innehåller våra pods propylenglykol?
Ja. Propylenglykol, när den kombineras med glycerin, förbättrar smaksättningen. Propylenglykol används ofta i elektroniska cigaretter (e-cigaretter) som basbärare och för att blanda smak ingredienser. I kombination med glycerin förbättrar det också smakleverans och aerosoltäthet och förbättrar i allmänhet den totala produktkvaliteten och upplevelsen.
Hur vet jag när min pod är tom?
När din pod producerar mindre ånga, slutar producera ånga helt eller ger avsmak.
Hur fungerar nikotinsalt?
Nikotinsalter absorberas i kroppen enklare och snabbare än vid inandning av vanlig free base nikotinvätska.
De absorberas snabbare av lungorna och ger ett omedelbart rus vid inandning.
Kan jag använda någon annan typ av laddare eller kabel för att ladda vont?
Din vont produkt levereras med en USB-kabel som kan användas med en USB-kompatibel enhet (t.ex. en dator).
Vi rekommenderar inte att du använder någon annan laddare eller laddningssladd som säljs av en tredje part eftersom vi inte kan garantera att andra företags produkter uppfyller spänningen och kraven. Om du väljer att använda en tredje parts produkt kan vi inte garantera prestanda eller vara ansvariga för problem som du kan uppleva med din produkt.
Dessutom kan användning av icke-Vont laddningsenheter upphäva din garanti.
Hur ska jag kassera min Vont-enhet/batteri?
Följ lokala, statliga och rikets lagar och förordningar angående kassering av produkter.
Hur laddar jag min Model one Device?
Vår Model one Device levereras med en Micro USB Laddare.
För bästa prestanda vid användning första gången rekommenderas det att du laddar din produkt helt innan du använder den.
Följ följande steg:
- Placera din medföljande USB-kabel i en kompatibel dockningsstation.
- Sätt in din Micro USB kabel i din produkt.
- Batteri indikatorn på din produkt indikerar med tre färger, vilken batterinivå batteriet har.
- Röd (0-20%) Blå (20-80%) Vit (80-100%).
- Full laddning av din produkt nås efter cirka 45 minuter från att batterinivån varit på (0%).
Hur länge kan jag använda min Model one Device innan den behöver laddas upp?
När den är fulladdad ska vår model one device fungera i ungefär 8 timmar, även om individuell användning varierar.
E-cigaretter jämfört med cigaretter, vilket kan göra mer skada?
De flesta av de senaste studierna som dokumenterar de kortsiktiga effekterna av e-cigarettförbrukning drar slutsatsen att e-cigaretter är betydligt mindre skadliga än traditionella cigaretter. Detta hjälper till att minska hälsoriskerna inte bara för dig utan också för människorna runt dig! Public Health England (PHE) uppskattar att e-cigaretter är cirka 95% mindre skadliga än traditionell rökning, se PHE:s webbplats https://www.gov.uk/government/news/e-cigarettes-around-95-less-harmful-than-tobacco-estimates-landmark-review
Vad är nikotinsalt?
Nikotinsalter är en ny innovation inom e-liquid science som syftar till att leverera högre nikotininnehåll med en jämnare inandning jämfört med standard freebase nikotin.
Nikotinsalter förstärker inte bara vaping-upplevelsen för användaren, de är också effektiva för att upphöra med rökning.
Nikotinsalter är en naturligt förekommande beståndsdel i flera växtsorter. Det är mest koncentrerat i bladen på den ikoniska tobaksväxten. Termen salt avser vanligt bordsalt, dessutom är det en förklaring av den kemiska processen när en syra blandas med en bas (alkali). Således skapas nikotinsalter genom att blanda specifika syror med bas-nikotin.
Detta gör inte bara nikotinsalter till en mer stabil form av nikotin, det förändrar också hur nikotin interagerar med kroppen.
Detta är särskilt fördelaktigt för en användare som slutar röka eftersom absorptionshastigheten för nikotinet liknar mycket naturligt förekommande nikotinsalter som finns i traditionella cigaretter som innehåller tobaksblad.
Vad erbjuder ni för nikotinnivåer?
Vi erbjuder 20mg/ml nikotin, 10mg/ml nikotin och 0mg/ml (nikotinfritt).
Vad ingår i Device Bundle?
Laddningsbar Vont-enhet, Micro USB-laddare, 3 x 1 ml Vont Pods 10 mg/ml (Creamy Tobacco, Fresh Mint, Juicy Berry), 1 års enhetsgaranti, Manual
Betalning & Säkerhet
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
För tillfället accepterar vi Klarna, Swish, Visa, MasterCard, PayPal, Apple Pay, Google Pay, samt American Express-kreditkort.
Vad gör jag om min transaktion misslyckas?
Även om detta är en mycket sällsynt situation kan du uppdatera sidan och försöka betala igen; under alla omständigheter, om ditt konto av misstag debiteras två gånger, vänligen kontakta oss så kommer vi att återbetala den dubbla beställningen via den ursprungliga betalningsmetoden. Om du fortsätter att ha transaktionsproblem, vänligen kontakta oss med felmeddelande detaljer.
Vad ska jag göra om jag får ett betalningsfel?
Kontakta oss för att prata med vår support.
Samlar in och lagrar Vont betalningsinformation?
Vi samlar inte in eller lagrar någon av dina betalningsuppgifter. Eftersom betalningen hanteras direkt av tredjepartsleverantör av betalningstjänster har vi ingen åtkomst till din personliga betalningsinformation.
Beställningar & Frakt
När skickar ni beställningar?
När din beställning har lagts, behandlas den av lagret följande arbetsdag. Därefter packas och skickas den med PostNord till närmsta PostOmbud eller PostBox.
Du bör få din beställning 1-3 dagar efter detta. Paket transporteras inte under helger och helgdagar. Vid utskick skickas ett spårningsnummer till dig via e-mail. Vanligtvis levereras din beställning 1-2 dagar efter att den har sorterats på PostNords terminaler.
Kommer jag att debiteras tullar och importtullar?
Inom Sverige har vi inga tull- eller tullavgifter.
Kan jag returnera mina produkter?
Våra kunder har rätt till 14 dagars öppet köp på vårt sortiment, förutsatt att produkterna är oanvända. Detta gäller även för Pods, de skall skickas tillbaka oöppnade och i samma skick som de köptes.
Kunden står alltid själv för returkostnaden och har ansvaret för varan till dess den har mottagits av oss.
Önskar du att returnera en vara ska du kontakta vår kundservice via mejl eller telefon inom den angivna tidsperioden. När returen är mottagen görs en återbetalning till det konto som belastades vid köptillfället, förutsatt att parterna inte överenskommer om annat.
Vänligen observera att om du skickar tillbaka produkter som inte är giltiga för retur, skickas dessa endast tillbaka till dig på din begäran och mot postförskott.
Har du fler funderingar kring din retur? Kontakta vår kundservice på support@vont.se för att hantera retur av din produkt.
Kan jag omdirigera min beställning till en annan adress om min beställning redan har skickats?
Ja, du kan enkelt uppdatera dina leveransuppgifter i Postnords app. Du kan både byta ditt valda leveransätt (paketbox eller ombud) och du kan även välja att omdirigera din leverans till en annan postort om det behövs.
Om du har beställt paket till ett ombud så kan du enligt Postnord ändra vald destination tills dess att paketet ligger på lastbilen ut till ombudet.
Om du i stället beställt ditt paket till en paketbox så kan du ändra destination fram tills dess att Postnord har börjat hantera godset på en av sina terminaler.
För att byta destination för ditt paket klickar du på enkelt på knappen ”uppdatera leverans” i Postnord appen när ditt paket har registrerats där.
Kan jag ändra min leveransadress efter att beställningen har skickats?
För att byta destination för ditt paket klickar du på enkelt på knappen ”uppdatera leverans” i Postnord appen när ditt paket har registrerats där. Du kan både byta ditt valda leveransätt (paketbox eller ombud) och du kan även välja att omdirigera din leverans till en annan postort om det behövs.
Vad händer om den produkt jag får inte stämmer med min beställning eller om mitt paket går förlorat?
Vänligen kontakta vår kundservice. Vi kan be dig att tillhandahålla bilder eller videor när du kontaktar kundtjänsten så att vi kan förstå ditt problem och hjälpa dig att lösa det skyndsamt.
Hur avbryter jag min beställning?
Innan din order har hanterats av vårt lager kan du kontakta vår kundtjänst för att ordna avbokningen. När ordern har plockats kan den inte längre avbrytas. Om du har ångrat din beställning kan du kontakta vår kundtjänst för att genomföra en retur.
Spåra Beställning
När jag har gjort min beställning, vad kan jag förvänta mig?
- En orderbekräftelse från Vont
- En betalningsbekräftelse från din betalningstjänstleverantör Inom 24-48 timmar bör du kunna få en leveransbekräftelse när din beställning är redo att skickas till dig. Du kan hitta spårningsnumret i leveransbekräftelse e-post/SMS, eller kontakta vår kundtjänst.
Hur använder jag mitt orderspårningsnummer?
Kontrollera din e-post och textmeddelanden i inkorgen för att se om du redan har fått ditt spårningsnummer, som vanligtvis skickas till dig inom 24-48 timmar efter att du har utfärdat din orderbekräftelse.
Om ditt spårningsnummer inte returnerar någon spårningsinformation kan det vara av följande skäl:
- Leveransföretaget har ännu inte tagit emot ditt paket.
- Leveransföretaget har inte skickat in din spårningsinformation.
- Spårningsnumret du skickade in är felaktigt eller ogiltigt.
- Spårningsnumret du skickade har löpt ut. Varje operatör tar vanligtvis lite tid att bearbeta din orderinformation innan spårningsinformationen uppdateras. Om du inte kan hitta försändelsen kan du behöva kontakta transportören för ytterligare information.
Garanti & Underhåll
Vont-enheten är felaktig. Hur reparerar jag det?
Kontakta oss via vår kundservice och visa bilder/videor för att förklara problemet. Vår kundtjänst strävar efter att ge dig en lösning inom 24 timmar.
Vad ska jag göra om den mottagna produkten är skadad?
Är det fel på någon vara eller om en vara saknas ska du kontakta vår kundservice via mejl eller telefon inom skälig tid efter att felet upptäckts. I samband med reklamation ska beställningsnummer/kvitto samt orsak till reklamationen uppges. Förbered även tydliga bilder eller videor som helt kan bevisa produktens skada. I vissa fall behöver vi ta produkterna i retur för genomgång, spara därför alltid produkterna som är felaktiga och förpackningen som de kom i.
Vår kundtjänst kommer att granska problemet och tillhandahålla en lösning inom 24 timmar. Vid de fall där din produkt konstateras vara defekt görs en återbetalning till det konto som belastades vid köptillfället förutsatt att parterna inte överenskommer om annat.
Vilken information lagrar ni om mig?
Läs vår integritetspolicy.
Returrätt
Våra kunder har rätt till 14 dagars öppet köp på vårt sortiment, förutsatt att produkterna är oanvända. Detta gäller även för Pods, de skall skickas tillbaka oöppnade och i samma skick som de köptes.
Kunden står alltid själv för returkostnaden och har ansvaret för varan till dess den har mottagits av oss.
Önskar du att returnera en vara ska du kontakta vår kundservice via mejl eller telefon inom den angivna tidsperioden. När returen är mottagen görs en återbetalning till det konto som belastades vid köptillfället, förutsatt att parterna inte överenskommer om annat.
Vänligen observera att om du skickar tillbaka produkter som inte är giltiga för retur, skickas dessa endast tillbaka till dig på din begäran och mot postförskott.
Har du fler funderingar kring din retur? Kontakta vår kundservice på support@vont.se för att hantera retur av din produkt.